TESTIMONI ZINC COMPLEX

Pengambilan zinc yang konsisten dapat mengatasi masalah rambut gugur yang teruk selepas bersalin..saya pon mengalami masalah yang sama & alhamdulillah dapat atasi masalah dengan zinc complex...







KELEBIHAN OSTEMATRIX

Kelebihan Ostometrix Shaklee ialah kerana ia mengandungi gabungan kalsium karbonat, kalsium sitrat dan kalsium sitrat malet disamping magnesium dan vitamin D yang mana ia tidak menyebabkan kita sembelit dan lebih selamat dari risiko batu karang. Pengambilan Ostematrix yang konsisten juga dapat mengurangkan sakit belakang & sakit pinggang.






KESIMPULANNYA : -

1) Jika anda adalah seorang yang mudah stress, mudah kejang, ada masalah water retention, sembelit dan pra haid, pastikan anda memberi peluang diri anda mengubah nasib anda dengan Ostematrix.

2) Jika anda seorang yang bekerja dan sering keletihan, ostematrix antara jawapan terbaik membantu anda kekal bertenaga dan bersemangat!

3) Jika anda seorang ibu mengandung, ostematrix membantu mengelakkan kekejangan dan sakit tulang belakang.

4) Jika anda seorang ibu yang menyusu, ostematrix membantu pengeluaran susu anda dengan lebih baik provided prinsip utama penyusuan diamalkan.

5) Jika anda seorang wanita, ostematrix membantu mengurangkan risiko kereputan tulang                       ( osteoporosis)

6) Jika anda mempunyai masalah berat badan berlebihan, anda perlukan ostematrix demi memastikan kepadatan tulang anda mengampu tubuh badan anda.




Berminat? Hubungi:
PM: http://www.facebook.com/messages/PutriZulizanShaklee
Blog: http://mummyzulizan.blogspot.com/
Email: putrizulizan@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 01123384966
COD Area: Puchong, Shah Alam, Petaling Jaya & Klang


TESTIMONI GLA COMPLEX & ALFALFA COMPLEX



TESTIMONI DIRI SENDIRI....

GLA COMPLEX & ALFALFA COMPLEX SHAKLEE..








Assalamualaikom...hye semua, asyik dengar & baca testi org jer..hari ni sy nak berkongsi la pengalaman sendiri..dah lebih setahun 8 bulan tak bersua....akhirnya menjelma juga....Lepas melahirkan Putri sampai la ke hari ni tak penah datang period pon, lama kan..org kata sebb fully breastfeeding...doctor pon cakap its normal...so biar je la...tp tak bestla org lain normal kite macam tak normal kan...so try la GLA COMPLEX & ALFALFA COMPLEX SHAKLEE ..


Skarang ni consume GLA tak habis sebotol pon & ALFALFA nk masuk botol ke 2 alhamdulillah period dah regulate semula...happy sangat!!! Sekarang dah leh rancang 4 2nd baby...in shaa ALLah...thanx to my fren Natasha Kamarudin yg kenalkn PRODUK SHAKLEE ni ...


Sekarang saya pon dah jadi SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR (SID:924154)..so pada kawan2 yang mempunyai or mengalami masalah yang sama or ada mengalami apa2 jenis masalah kesihatan yg lain bolehlaa dapatkan free consultation dr sy & group saya...in shaa Allah korang akan kami guide sebaiknya...nak join BUSINESS SHAKLEE ni pon boleh..cuma RM65 je registration....so meh pakat ramai2 join BUSINESS SHAKLEE ni.



 

SUSU IBU ADALAH SUSU TERBAIK UNTUK ANAK



Assalamualaikom sahabat....

Alhamdulillah lepas melahirkan sehinga hari ni putri saya dah berumur 2 tahun & saya masih lagi berjaya memberinya susu badan walaupon sudah mula memberinya susu formula. Alhamdulillah juga susu badan masih ada sejak mengamalkan pengambilan set budget menyusu...maklumlah nak mencuba katanya...

Sebenarnya sudah banyak kajian yang dilakukan seantero dunia telah membuktikan kelebihan susu ibu yang tidak terdapat dalam susu formula lain. Menyusukan bayi dengan susu ibu merupakan satu titik permulaan yang paling baik kerana susu ibu amat penting bagi menjamin perkembangan dan tumbesaran bayi yang sihat. 

Agungnya kuasa Allah kerana sebaik sahaja bayi dilahirkan proses pengeluaran susu juga bermula. Menyusukan bayi merupakan pengalaman yang unik bagi setiap ibu kerana Allah mengurniakan khasiat yang tidak ternilai daripada badan ibu itu sendiri dan dihiasi dengan kasih sayang antara bayi dan ibu. Allah juga ada menyebut tentang penyusuan ibu di dalam firmanNya yang bermaksud

"Dan ibu- ibu hendaklah menyusukan anak-anak mereka selama dua tahun genap, iaitu bagi orang yang hendak menyempurnakan penyusuan itu." (Al Baqarah:233)

Sebaik sahaja bersalin, susu pertama yang berwarna kekuningan dinamakan kolostrum mengandungi antibodi yang tinggi bertindak sebagai imunisasi pertama bagi bayi kerana ia mampu melawan penyakit seperti cirit birit, bronkitis, eczema dan lelah. Hari-hari pertama selepas kelahiran, ibu-ibu digalakkan menyusui bayi untuk membekalkan antibodi yang cukup.

Antara kebaikan susu ibu ialah:

  • Mengandungi komposisi nutrien yang sesuai dan cukup dengan perkembangan bayi yang membesar. 
  • Bebas daripada bakteria kerana ia mengandungi antibodi (immunoglobulins) yang bertindak sebagai tembok.
  • Penghalang pelbagai penyakit sehinggalah bayi dapat membentuk antibodinya sendiri. 
  • Protein di dalam susu ibu adalah mencukupi untuk pertumbuhan bayi dan perkembangan otak. 
  • Protein susu ibu mudah dihadam dan diserap. 
  • Susu ibu tidak membebankan ginjal bayi dan ia tidak perlu menyimpan air yang berlebihan.
  • Enzim lipase yang terkandung di dalam susu ibu boleh menghadamkan lemak yang merupakan sumber utama bagi bayi. Ini menyebabkan ia senang dibekalkan kepada bayi sebagai tenaga.
  • Mengandungi zat besi yang mudah diserap oleh bayi kerana di dalamnya terdapat laktoferin berbanding susu formula.
  • Susu ibu tersedia bila- bila masa pada suhu badan dan sentiasa steril.

Apabila susu lembu diberi kepada bayi, kuantiti protein yang dihadam dan serap adalah rendah menyebabkan banyak hasil pecahan protein. Perkembangan otak boleh terganggu jika paras hasil pecahan protein dalam darah adalah tinggi.

Kebaikan susu ibu bukan sekadar menjadi penawar kepada bayi malah ia mampu meningkatkan kecerdasan otak bayi. Kajian menunjukkan anak- anak yang berusia sembilan dan lima tahun yang mendapat susu ibu mempunyai IQ sebanyak 12 dan 9 kali lebih tinggi daripada anak yang seusia yang tidak mendapat susu ibu.


Penelitian ini menunjukkan hikmah Allah menggalakkan penyusuan ibu yang lengkap bagi menjamin keberterusan generasi berkualiti. Sejajar dengan firmanNya "Dan Kami wajibkan manusia berbuat baik kepada kedua ibu bapanya, ibunya telah mengandungnya dengan menanggung kelemahan demi kelemahan dari awal mengandung hingga akhir menyusunya dan tempoh menceraikan susunya ialah dalam masa dua tahun." (Luqman:14).


Di samping itu, penyusuan bayi dapat membantu mengecutkan rahim, mengurangkan risiko pendarahan berlebihan dan risiko kanser buah dada dan ovari. Yang lebih istimewa, penyusuan badan dapat menyerlahkan lagi naluri keibuan dan menjana ikatan kasih sayang antara ibu dan anak kerana dalam proses menyusu, hormon prolaktin terhasil dan ia merangsang perasaan keibuan.

Dari perspektif Islam, menyusukan bayi merupakan kewajipan bagi seorang ibu dan menyempurnakan haknya jika dia mampu. Tempoh penyusuan ibu bagi mereka yang ingin memenuhinya ialah 2 tahun. Bapa merupakan individu yang sepatutnya membantu ibu yang sedang menyusu dengan menyediakan keperluan bagi ibu. Ini memaparkan bahawa Islam menganggap penyusuan ibu sebagai kewajipan utama yang patut dilaksanakan.
Menceraikan susu adalah dibenarkan sebelum tamat tempoh dua tahun dengan syarat mendapat persetujuan kedua-dua ibu bapa dan mereka dapat memberikan penjagaan yang rapi kepada anak. Ibu yang mampu menyusukan bayi tidak digalakkan mengupah orang lain untuk menyusui bayi. Islam memerintahkan bapa memberi upah kepada ibu yang menyusukan anak. Dengan cara ini, Islam memastikan anak mendapat segala keperluan dalam tempoh menyusu. Ibu yang enggan menyusukan bayi tanpa sebab telah mengabaikan satu tanggungjawab hakiki terhadap bayi yang telah diamanahkan oleh Allah.





Rujukan: Institut Kefahaman Islam Malaysia (IKIM)



Terdapat juga set cadangan untuk menyusu dari produk  shaklee. Set yang terdiri daripada ESP Shaklee, ALFALFA COMPLEX & B COMPLEX . Set ini bertujuan untuk membantu progres susu & menggalakkan susu bertambah dari biasa.





ESP SHAKLEE : memekatkan susu badan,memelihara kulit menjadi lebih licin

ALFALFA COMPLEX : menggalakkan progress susu badan bertambah

B COMPLEX : mengelakkan stress & ibu lebih fokus untuk penghasilan susu, menambah tenaga.



Anda juga inginkan eksklusif breast feeding?

Ingin mencuba Set Milkbooster?

Boleh hubungi saya segera untuk mendapatkan set milkbooster ini dengan harga istimewa

Konsultasi eksklusif & jadual pemakanan secara percuma hanya akan di beri kepada setiap pelanggan saya.


https://www.facebook.com/messages/


IBU LEBIH SEGAR & BERTENAGA, BERPANTANG DENGAN SHAKLEE


Ibu-ibu yang sedang hamil pasti sedang tercari-cari set bersalin yang sesuai untuk anda semasa tempoh berpantang nanti kan? Pastinya pening kepala kerana banyak betul set bersalin di pasaran sekarang.

Ibu yang menyusu lebih-lebih lagi, pasti cerewet sikit pilih set bersalin, maklumlah takut-takut memberi kesan kepada anak yang menyusu. Ataupun lebih menakutkan, set bersalin yang mengeringkan susu! Pastinya itu sesuatu yang tidak diingini oleh ibu-ibu yang baru bersalin dan berhasrat menyusukan bayinya.

Ibu pasti tak rasa risau lagi dengan pilihan terbaik yang ada kini. Ini memang epic, dan menjadi trend ibu-ibu menyusu sekarang memilih SET BERSALIN SHAKLEE.





Set bersalin ni dilengkapi dengan vitamin dan mineral yang penting untuk ibu-ibu baru bersalin.

VITA-LEA : Membekalkan keperluan vitamin dan mineral ibu terutama zat besi yang membantu ibu lepas bersalin yang banyak kehilangan darah semasa proses bersalin dan pemulihan.


B-COMPLEX : Vitamin anti-stress, bukan saja mengelakkan meroyan tapi juga membantu menstabilkan hormon agar memudahkan proses penyusuan susu ibu.

VITA-C : Vitamin C dengan flavonoids yang penting untukpenyembuhan tisu serta membantu membanyakkan susu ibu.


ZINC Membantu dalam penyembuhan luka, mengelakkan jangkitan dan membantu dalam metabolisma karbohidrat.






Ibu juga boleh add-on 

GLA : Complex bagi membantu menstabilkan hormon selepas bersalin 

ESP : yang bukan saja bagus untuk penyusuan susu ibu malah membantu mendapatkan kulit yang gebu! 

Ostematrix : bagi membantu dalam penyusuan dan mengelakkan sembelit.



Masih mencari set bersalin mana yang sesuai? Ingin mencuba Set Bersalin Shaklee?


Boleh terus hubungi saya untuk mendapatakan Set Bersalin Shaklee dengan harga istimewa.




Konsultasi eksklusif & jadual pemakanan akan di beri secara percuma dengan setiap pembelian.


https://www.facebook.com/messages/






SET GOUT SHAKLEE MURAH


Salam semua...

Ok hari ni nak cerita pasal gout sikit..cerita pasal adik saya yang doktor diagnosed die alami kandungan uric acid yang tinggi dlm badan...lebih senang nak faham die ade gout la katanya. Tp simptom die takde nampak macam gout sebab ape tau,sebab kaki die membengkak bukan setakat dekat area ibu jari ke jari2 ke..tp satu kaki membengkak...tu yang confuse dgn doktor tu...



http://mummyzulizan.blogspot.com/2014/01/supplement-vitamin-untuk-gout.html



Kesian tengok dia sebab bila masa sakit die datang sampai tak boleh nak berjalan. terpaksa pakai tongkat dan kadang tu terpaksa guna kerusi roda nak bergerak. Mungkin faktor berat badan kan. Cuma nak tekankan kat sini faktor usia muda ke tua ke tak semestinya takkan hadapi masalah kesihatan kan..lagi-lagi gout ni,senyap-senyap je die mai...mana2 penyakit pon senyap-senyap je dia mai kan?

Alhamdulillah lepas consume set shaklee sakit gout die berkurang...even die makan pon on & off but still stay dengan shaklee.Semoga die terus setia dengan shaklee supaya dapat kesihatan yang lebih baik..amin



http://mummyzulizan.blogspot.com/2014/01/supplement-vitamin-untuk-gout.html


Ni nak habaq mai sekali, mana2 yang ade penyakit gout tu kalau tak mampu nak merawat yang mahal2 sebab nak bg baik kan...shaklee ade bg cadangan set yg terlajak murah untuk mengatasi masalah gout uuoollsss tu tau....



SET GOUT SHAKLEE TERLAJAK MURAH.


Alfalfa Complex : detox semulajadi yang menyingkirkan toksid secara lembut dari badan. Pengamal alfalfa perlu mengambil air yang banyak untuk melancarkan proses detox ini.

Omega Guard : mengelakkan keradangan sendi







Anda mengalami masalah yang sama jugak?
Masalah GOUT?

Berminat nak dapatkan set gout shaklee terlajak murah ni?

Boleh terus hubungi saya untuk sebarang pertanyaan & lebih lanjut.


Konsultasi eksklusif & jadual makan akan di beri secara percuma dengan setiap pembelian,hanya untuk pelanggan saya.


https://www.facebook.com/messages/

SHAKLEE VITAMIN UNTUK GOUT


Gout adalah satu penyakit sendi yang disebabkan oleh asid urik berlebihan di dalam badan. Asid urik adalah bahan kumuh sejenis protein iaitu purin. Tubuh kita menyingkirkan bahan kumuh ini melalui air kencing, tapi apabila ia berlebihan dan tidak dapat dibuang, ia terkumpul di dalam sendi. Inilah yang menyebabkan gout.

Tubuh menjadi kurang efisien untuk membuang asid urik tersebut apabila buah pingang tidak berada di tahap kesihatan yang optimum. Ya, buah pinggang kita adalah organ perkumuhan yang penting untuk menyingkirkan bahan-bahan yang tidak diperlukan oleh tubuh, namun dalam beberapa keadaan, buah pinggang tidak dapat bekerja dengan baik, akibat dari:

*Pengambilan ubat-ubatan berunsurkan ‘drug’
*Stress dan tekanan perasaan
*Pengambilan protein yang berlebihan
*Kekurangan vitamin tertentu yang diperlukan untuk proses perkumuhan

Jadi, apakah yang boleh dilakukan oleh pesakit gout di samping mendapatkan rawatan doktor yang berkelayakan?


ALFALFA COMPLEX - detox semulajadi yang menyingkirkan toksid secara lembut dari badan. Pengamal alfalfa perlu mengambil air yang banyak untuk melancarkan proses detox ini.

http://mummyzulizan.blogspot.com/search/label/ALFALFA%20COMPLEX


PERFORMANCE DRINK – memelihara kandungan bendalir dalam badan supaya mencukupi untuk mengelakkan dehidrasi. Penting untuk pesakit gout mempunyai bekalan air mencukupi dalam badan untuk proses perkumuhan asid urik. Ia berkaitan dengan pengambilan alfalfa sebagai detix di atas.


OMEGA GUARD – mengelakkan keradangan sendi.



http://mummyzulizan.blogspot.com/search/label/OMEGA%20GUARD



Testimonial tentang gout dari Puan Aula:

Condition gout mama mmg terukk…….Everytym tersalah makan or terlalu lame berdiri.. her kaki will bengkak merah and she cant even make a step sebab rase macam ade jarum cucuk2 kaki die… It is so painful that sometyms she just cant stand it and cry…

So everytime die kena gout die baring je la kat atas katil and abah will give her pain killers to ease the pain and she get an injection from the clinic. And the Doctors said injection is not good for her body because of the side effects..( I tak sure about it nanti i post semula k!)..

Anak mane yang tak sedih kan?!!!! So looking at the positive effects on me after taking SHAKLEE suppliments.. So I try the pack suggested for GOUT by SHAKLEE;

My mum starts consuming it.. And the very next day NO JOKE… die cakap sengal2 dah kurang tapi sakit2 masih ada..

Alhamdulilah with GOD’s will…AFTER 1 WEEK… she is getting better, kaki mmg still bengkak tapi she dah boleh jalan without complaining sakit…. sape2 yang pernah jumpa my mum dulu jalan hinjut2 and very2 slow..

AFTER 2 weeks… ramai la puji dia ” Puan Saidah sekarang nampak sihat la muka pun tambah berseri”. Apa lagi berbunga2 la hati my mum tuh!!

Sedih jugak i dengar sebab selama nie saya tahu my mum sakit tapi tak buat ape2.. Sekarang saya bersyukur saya belikan SHAKLEE pack for her.. Dulu kalo she tengok TV, die takleh bersimpuh or seangkatan dengannye and the good news.. “SHE CAN BEND HER KNEES only after TWO WEEKS!!!”

Sumer nie dengan KEBESARANYA dan usaha untuk try other alternatives SHAKLEE. It might be small to some but to her sangat bermakna means she can be more active to be with her cucu…

Tapi kalo korang nak tahu hah ade BONUS TAMBAHAN dalam mengambil suplemen di atas… Mulanya I tak perasan then selepas seminggu mama cakap tak cungap2 she can talk calmly and her BREATH dah tak berbau….

YEap dats right dulu mama ade masalah mulut berbau because of the medication she’s taking due to her asthma… hah panjang la cerita die nie hehe:) PAsal mulut berbau nie nanti I post special entri k!!

SO Itula testimoni mama saya… selepas mengambil nya almost 2 bulan dah ALHAMDULILAH perubahan positif pada mama.

Sebab nilah Aula suka sangat SHAKLEE suplemen, it provides alternative for healing besides prescription drugs. Aula bersyukur sangat…

credit to mommy lyna




Jadi, inilah yang saya nak syorkan kepada pesakit gout, supplement semulajadi dari Shaklee selain dari menjaga diet harian.


Anda mengalami masalah gout?

Sedang berusaha untuk mendapatkan rawatan?

Boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan & harga istimewa :

Konsultasi percuma & jadual pemakanan hanya untuk setiap pembelian dengan saya.

https://www.facebook.com/messages/





SHAKLEE STATUS HALAL...!!!


Memandangkan ada segelintir pengguna yang agak ragu-ragu dengan isu halal atau tidak gelatin yang digunakan dalam produk Shaklee, saya terpanggil nak kongsikan status HALAL Shaklee agar kita semua boleh terus amalkan Vitamin Shaklee tanpa was-was lagi selepas ini. InsyaAllah!! 


Sepertimana yang diketahui umum, produk Shaklee ini dibuat dan dikeluarkan di Amerika Syarikat (USA) oleh kilang-kilang yang telah dilantik oleh Shaklee. Bagi memenuhi permintaan pasaran orang Islam di seluruh dunia, Shaklee telah mendapatkan pengesahan halal daripada Islamic Services Of America (ISA). ISA ini adalah sebuah badan seperti JAKIM di Malaysia.

JAKIM Malaysia telah mengiktiraf ISA sebagai sebuah badan pemantau dan pengeluar sijil halal di USA.


1. Laman Web Halal JAKIM : http://www.halal.gov.my




2. Laman Web Islamic Services of America (ISA) : http://www.isahalal.org/







Jom kita ikuti Cerita salah seorang pengguna Shaklee mengenai status halal produk shaklee..






Semasa berada di negara yang majoriti nya ialah non-muslim (Jepun), saya sudah terbiasa untuk membelek segala ingredients setiap satu2 makanan, mahupun barangan (some products were made from pig skin). Walaupun dah pernah membeli makanan itu beratus kali, saya masih tetap akan perhatikan bahan2 nya, sebelum masukkan dalam trolley. Tapi, sebab dah terbiasa kan, tidaklah mengambil masa yang lama untuk belek ingredients tue. Mata dah seperti ala2 scan machine. Hehehe. Perkataan yang paling mata saya alert selain b4b1 ialah "gelatine".



Bila menggunakan supplements Shaklee, perkara pertama yang saya periksa pastilah status ke'halal'an nya. Bila dah ada, barulah rasa yakin untuk consume. Namun, sekali lagi hati saya terdetik, apabila terlihat yang kapsul CarotoMax (Vit-A), Vitamin E, Lecithin & Omega Guard di buat daripada Bovine Gelatine. Hampir luruh juga jantung apabila ternampak perkataan "Bovine" di situ, kerana selama ini saya sangkakan ianya kapsul tumbuh-tumbuhan.

Lantas, saya terus hubungi my upline untuk kepastian. Alhamdulillah, dia yakinkan saya yang gelatin Shaklee adalah HALAL. Ibu & bapanya sendiri pernah pergi ke Shaklee U.S. untuk melihat sendiri bagaimana supplements Shaklee di hasilkan. 

Menurut mereka, memang diasingkan pembuatan untuk negara Islam & bukan Islam. Memang unik dan kagum. Syukur!

Untuk makluman pengguna Shaklee yang masih ragu-ragu akan ke'HALAL'an nya (seperti saya sebelum ini), di bawah ini saya sertakan



Sijil Halal Shaklee...








Ini pula bukti yang menunjukkan ISA ini diiktiraf oleh JAKIM...




Lega tak? Hehehe. Yang pasti, saya sangat lega. Mudah lah untuk saya yakin kan pengguna Shaklee selepas ini. Kalau tidak, masakan Shaklee ada menganjurkan Pakej Umrah bersama Shaklee. Syukran! Syukran!



BTW, untuk rakan2 yang berada di negara selain Malaysia, sila rujuk pada Shaklee Distributor anda ya. Saya tidak pasti bagaimana pemprosesan di negara lain. Pernah juga saya buka Shaklee Japan, tapi, produk yang tersenarai juga agak berbeza dengan di Malaysia. Maka, saya tidak pasti, status halal gelatin mereka.


Yang pasti, untuk pengguna Malaysia, segala produk telah dihasilkan di US, dan di bawa masuk ke Malaysia, dan produk ini telah diktiraf halal oleh Islamic Services of America (ISA).


KURUS DENGAN SHAKLEE BAJET MURAH!


BUANG LEMAK & KURANGKAN KOLESTROL 


Masalah kan kalau ada orang cakap kita gemok! rasa tertekan...tapi tak mampu nak pegi slim world or even london nak bagi buang lemak tepu yang ada tu kan. Ha meh sini nak cerita yang shaklee ni ada sediakan set kurus ikut budget kita tau...memang murah sangat-sangat! budget bawah rm100 pon dah boleh dapat set kurus shaklee ni.

Pulak tu sempena bulan Januari ni promosi Alfalfa Complex kan, makanya set ni pon opkosla turun gila2 harga die..sebab set kurus budget murah gila ni ada Alfalfa Complex & Lecithin. Meh kita tengok fungsi set kurus ni .





LECITHIN

- Ekstrak soya
- Sebagai pengemulsi lemak semulajadi (memecahkan lemak)
- Sebagai pelarut kepada kolestrol, triglyceride dan lemak-lemak yang lain.



ALFALFA COMPLEX

- Detox - membantu mengeluarkan dan membuang toksik serta kotoran didalam usus. Bila sudah bersih, senanglah penyerapan nutrien di dalam badan.
- Makanan yang mempunyai nutrisi yang tinggi dan kaya dengan fiber
- Membantu dalam sistem penghadaman




ANDA MENGALAMI MASALAH KEGEMUKAN TETAPI DALAM BUDGET YANG RENDAH?

BOLEH DAPATKAN SET KURUS BUDGET MURAH NI SEGERA.

UNTUK SEBARANG PERTANYAAN & LEBIH LANJUT BOLEH TERUS HUBUNGI SAYA:
WhatsApp/call/sms : 01123384966

KONSULTASI & JADUAL MAKAN EKSKLUSIF HANYA UNTUK PELANGGAN SAYA


https://www.facebook.com/messages/

MASALAH KEPUTIHAN - SET KEPUTIHAN SHAKLEE


JOM KENAL PASTI KEPUTIHAN NORMAL / ABNORMAL..


Hi geng...

Sebenarnya ramai yang berusaha nak rawat masalah keputihan ni kan...bukan masalah yang tak nampak cuma kes malu nak ceritakan...ada pulak yang tak tahu dia tu mengalami masalah keputihan, apa yang dia tahu cuma keluar cairan dari kemaluan dan fikir semua tu normal.

Tapi jangan taktau ye yang keputihan ni pon boleh mendatangkan masalah yang serious pada pasangan suami isteri,agak-agak tak malu ke kalau suami kita dapat tau yang keputihan tu sampai ada bau. Dah tentu kita malu ye dak? adohai tu semua kebersihan yang paling penting tau..

Meh nak cerita sikit antara jenis-jenis keputihan yang mungkin kita tak tahu kan.


Jenis-jenis keputihan & tanda keputihan :



PUTIH: Lelehan pekat,putih dan tidak menyebabkan kegatalan.Tapi jika sebaliknya itu menandakan jangkitan kulat.


JERNIH: Ia petanda kamu sedang ''subur''.


JERNIH SERTA CAIR: Ia boleh berlaku pada waktu berbeza dalam kitar kesuburan,dan mungkin keluar lebih banyak selepas senaman berat.


KUNING ATAU HIJAU: Ia mungkin petanda jangkitan terutama jika ia pekat dan agak berketul seperti keju,selain berbau busuk.Elok lah berjumpa doktor segera untuk rawatan lanjut..


MERAH KEHITAMAN: Boleh berlaku selepas haid,ia mungkin sisa darah haid.


''SPOTTING''/ LELEHAN MERAH: Ia mungkin berlaku disaat kamu sedang subur,ketika peringkat awal kehamilan,atau ketika kamu sedang dalam haid.Jika ia berlaku sepatutnya kamu haid-tapi ia tidak berlaku,maka kamu sebaiknya menjalani ujian kehamilan.


Agak-agaknya yang mana satu jenis keputihan yang anda alami? 

Jom kita rawat & kurangkan masalah keputihan ni dengan set keputihan shaklee...ada 2 jenis produk shaklee yang dapat mengurangkan masalah keputihan tu. ALFALFA COMPLEX & GARLIC COMPLEX. 





ALFALFA COMPLEX

Alfalfa bertindak sebagai agen antikulat yang kuat untuk membunuh kulat candida yang merupakan punca utama keputihan


GARLIC COMPLEX

Garlic secara tradisi terkenal dengan sifat anti-oksida dan antikulat yang hebat. Selain daripada itu, ianya membantu meningkatkan imun sistem badan untuk melawan jangkitan kuman.



Anda dari golongan yang mengalami masalah keputihan?

Cuba untuk merawat & mengurangkan masalah keputihan anda?

Jangan segan silu nak berkongsi dengan saya ya? 

Boleh terus hubungi saya ;
Nizan Nafi  : Shaklee ID 924154
WhatsApp/call/sms : 0123384966


Konsultasi eksklusif & jadual makan adalah percuma untuk setiap pembelian dengan saya.

https://www.facebook.com/messages/


KHASIAT ALFALFA


Alfalfa adalah tumbuhan yang jarang diperkatakan. Mungkin kerana ia bukan berasal dari negara kita. Alfalfa sebenarnya sejenis tumbuhan/herba yang sagat kaya dengan nutrisi.

Khasiat Alfalfa boleh diguna pakai untuk simptom berikut:

Bengkak, sakit sendi, arthritis, ulser, penyakit perut, masalah kolon, sakit ulu hati, hernia, sembab air, tiada selera makan, bengkak buku lali dan kaki, sinus, alahan, hayfever, gout, bau badan, kaki busuk, nafas berbau, serta tujuan detoksifikasi.

Alfalfa adalah semulajadi, antihistamin, diuretik, membantu penghadaman , kaya dengan serat dan klorofil, kaya dengan mineral, baik untuk pesakit kencing manis, merendahkan kolestrol, dan anti-tumor dan anti-bakteria.


http://mummyzulizan.blogspot.com/search/label/ALFALFA%20COMPLEX


Vitamin yang ditemui dalam Alfalfa


Vitamin A – untuk penglihatan. Membina ketahanan terhadap jangkitan, terutamanya dalam saluran pernafasan; menggalakkan pertumbuhan sel; menggalakkan kulit yang sihat dan adalah penting semasa kehamilan.

Vitamin E – melindungi sel-sel terhadap kerosakan daripada sinaran dan matahari dan pencemaran udara; kesihatan jantung, kardiovaskular dan kesihatan otot; memperbaiki fungsi imun; menguatkan otot di dalam badan; membantu membawa nutrien ke sel-sel dan membantu menguatkan dinding pembuluh darah; membantu fokus mata.

Vitamin U – menggalakkan kesihatan badan untuk membantu mengatasi ulser peptik.

Vitamin B6 – membantu asimilasi makanan dan metabolisme protein dan lemak; menggalakkan kesihatan saraf dan kulit; membantu mengurangkan loya.

Vitamin K – penting bagi pembekuan darah; penting dalam fungsi hati; menyumbang kepada kecergasan dan panjang umur.

Vitamin D – mengawal penggunaan kalsium dan fosforus di dalam badan dan oleh itu diperlu kanuntuk pembentukan gigi dan tulang yang kuat dan sihat.


MINERAL yang ditemui dalam Alfalfa:


Kalsium – membina dan mengekalkan tulang dan gigi; membantu darah membeku, membantu dalam kecergasan dan daya tahan; mengawal rentak jantung, melegakan saraf.

Zat Besi – diperlukan dalam pembinaan hemoglobin; membantu pengangkutan oksigen di dalam darah.

Kalium – perlu bagi saraf otot, tindakan jantung dan tindak balas enzim; juga untuk digests lemak.

Fosforus – diperlukan untuk tulang yang normal dan struktur gigi. Saling berkait dengan tindakan kalsium dan Vitamin D. Meningkatkan peranan tisu saraf.

Klorin (klorida) – elektrolit penting yang membersihkan dan menyucikan badan; mengawal metabolisme lemak, gula dan kanji.

Sodium – mengawal keseimbangan cecair di seluruh badan, meneutralkan asid, menghalang pembekuan darah, mengaktifkan limpa, usus dan fungsi perut.

Silikon Magnesium – membantu badan untuk menangani sembelit; ketahanan saraf; melindungi kulit dan badan, dan merangsang fungsi otak.




KEISTIMEWAAN Alfalfa yang lain:



Kaya dengan protein – 18.9% berbanding daging lembu ,3.3% berbanding susu dan 13.1% berbanding telur. (Otot terdiri protein dan kurang protein menyebabkan keletihan dan kelesuan) –> membantu dalam penyusuan ibu

Akar alfalfa yang dalam mencari mineral penting dalam tanah, yang tidak kesampaian oleh tumbuh-tumbuhan lain.

Alfalfa adalah milk booster yang sekian lama digunakan di benua Amerika.


Tidak semua alfalfa adalah sama,alfalfa yang didapati di supermarket adalah alfalfa sprout (biji cambah). Alfalfa lain mungkin ditanam dengan kaedah yang tak mementingkan teknologi hijau. Alfalfa Shaklee diperbuat dari daun alfalfa bermutu tinggi yang ditanam di California, USA – ditanam tanpa pertisid, racun kulat, bacteriosides, hormon sintetik dan bahan kimia



Ramai yang dah jatuh cinta dengan Alfalfa Complex 

Banyak kebaikan yang kita boleh kongsi untuk 1 keluarga

Nak dapatkan Alfalfa dengan harga istimewa boleh terus hubungi saya
NIzan Nafi : Shaklee ID 924154
WhatsApp/call/sms : 01123384966

https://www.facebook.com/messages



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CONNECT whit ME!

Name

Email *

Message *

I AM IN LOVE!!!!

I AM IN LOVE!!!!